Gelecek Çalışmalar için Strateji ve Araçlar

This slideshow requires JavaScript.

CCMC (Kıbrıs Toplum Medya Merkezi)’deki dostlar paydaşlarını mobilize edip, dışa açılımlarını artırma amaçlı elektronik bülten oluşturma ve online eylemcilik konulu iki kilit eğitimi tamamlayarak yoğun bir haftayı geride bıraktılar.

İlk atölye çalışması sivil toplum temsilcileri, Peace it Together proje ortakları ve sosyal aktivistlerden oluşan bir gruba ücretsiz ve online olarak email bültenleri tasarlama ve bunları sosyal ağlardan dağıtarak takibini yapma imkanı sağlayan MailChimp sitesinin tanıtımıydı.

Katılımcılara MailChimp’i kullanabilecek aşamaya gelmeleri için bir seri alıştırmalar verilerek, hazır tasarımlar ve ihtiyaca göre düzenelenebilen bültenler oluşturmalarına imkan sağlanmıştır

Hatırlanması gereken ipuçları:

  • Bülten’in listesini oluştururken titiz davranmak. Gerçek anlamda bülteninizin içeriği ile ilgilenen az bir grup insanın listede yer alması, içerikle ilgilenmeyen kişilerin oluşturduğu büyük bir gruptan daha iyidir.
  • Email ile gönderilen bültenin okuyucunun dikkatini çekip, ilgilenmesini sağlamak için dikkat çekici bir konu başlığı seçmek
  • İçeriği birçok görsel ve link ile ilgi çekici hale getirmek
  • İçeriği az ve öz tutarak, kolayca gözatılabilecek şekilde yazmak
  • Bültenin gerçek anlamda haber niteliği olan içeriğe sahip olması.
  • Haber niteliği olan içerik oluşturulmadıysa bültenin gönderilmesinin ertelenmesi veya daha az sıklıkta bültenin gönderilmesi

İkinci atölye çalışması sosyal medya araçlarına genel bakıştan sonra, katılılımcıları hem online (çevirimiçi) hem de offline (çevirimdışı) eylemcilik stratejileri konularında bilgilendirdi. Kıbrıs’ta ve bölgemizde  yer alan Arap Baharı gibi örnek olaylar incelendi

Atölye çalışmasında bahsedilen dijital eylemciliğin aşamaları:

  • Belgeleme: Dijital içerik yaratma – metin,video ve işitsel
  • Mobilize etmek: Eylem çağrısı yapan bilgi paylaşımı yapmak
  • Sentezleme: İçeriği toparlama ve birleştirme

Atölye çalışmasında eylemciliğin Facebook veya Twitter’de yayın yapmaktan öte bir konu olduğu üzerinde durularak, sitedeki içeriğin “like” yapılmasının da yeterli olmadığının, internetin değişim adına bir araya gelmek için ilk adım olduğu belirtildi. Sonuç olarak, burada odaklanılan konu hedef paydaşlara ulaşmayacak araçlarla kitlelere ulaşmaya çalışmak yerine, hali hazırda paydaşların kullandığı teknolojilere odaklanarak onlara ulaşmak ve mobilize etmektir

CCMC’den Beran Djemal, “Kıbrıs’ta yaşayan insanlar online olarak çok aktifler ve hali hazırda online eylemcilikle ilgili araçları sosyal değişimi etkileyecek metodlar olmaksızın kullanmaktadırlar” diye ifade etti.

“Bu atölye çalışması, araçları stratejik aksiyonlara çevirebilmeye yardımcı olacaktır. Bu eğitim Kıbrıslı eylemcilerin dünyadaki başka online eylemcilik girişimlerindeki en iyi uygulamaları görmelerini sağlayarak, kendilerini daha iyi konumlandırmalarını sağlayacaktır

CYINDEP (Cyprus Islandwide NGO Development Platform)’dan katılmcı olarak katılan Sophia Arnaouti ve Peace Center bu konuda hem fikir oldular.  Arnaouti, “Atöyle çalışması daha dinamik kampanyalar yapabilmemiz için kapasitemizi geliştirmiştir” dedi

Yoğun bir program, çabanıza değmiş… Teşekkürler CCMC!

Şimdilik bu kadar, her zamanki gibi bizimle kalını. Bir sonraki yayında görüşmek üzere!

Bu yayının Yunanca versiyonunu buradan, İngilizce versiyonunu ise buradan okuyabilirsiniz.

2 responses to “Gelecek Çalışmalar için Strateji ve Araçlar

  1. Pingback: Εργαλεία και στρατηγικές για τις μελλοντικές εργασίες | The Peace Exchange

  2. Pingback: Tools and strategies for the work ahead | The Peace Exchange

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s